Świat Wiedźmina odtworzony w Minecrafcie! Przedstawiamy Project Witchcraft! [wywiad z twórcami]

Podziel się

The Witchcraft Project to fanowska próba odtworzenia w grze Minecraft świata opisanego przez Andrzeja Sapkowskiego. Jest to projekt non-profit, w którym pasjonaci budują lokacje oraz miasta, by stworzyć grywalny serwer dla graczy zainteresowanych Wiedźminem. Wielkość mapy robi wrażenie – jej rozmiar to 30000 x 60000 bloków. Projekt jest długofalowy, niesamowicie rozbudowany i jednocześnie fascynujący, głównie ze względu na szczegółowość świata i zaangażowanie twórców. Z jednym z naczelnych koordynatorów przeprowadziliśmy krótki wywiad.

1. Skąd w ogóle pomysł na odtworzenie wiedźmińskiego świata w grze Minecraft? Kto był twórcą konceptu?

Grahnar: Myśl o wędrówce przez świat wiedźmina chodziła mi po głowie od zawsze. Seria gier The Witcher umożliwiła mi to tylko częściowo. Najbardziej doskwierał brak całego i jednocześnie spójnego świata. Minecraft dał mi możliwość stworzenia mojej własnej wizji. Wpadłem na pomysł związany z wiedźmińskim serwerem, i wówczas (na całe szczęście!) poznałem Cobrę. To dzięki niemu mój zamysł nabrał kształtów, ponieważ to właśnie on stworzył serwer, na którym aktualnie pracujemy.

2. Jakie lokacje planujecie odtworzyć?

Grahnar: Wszystkie! Zamierzamy odtworzyć całą mapę ze świata Wiedźmina, łącznie z tymi miejscami, które w książkach są tylko wspomniane.

3. Która z lokacji sprawiła wam najwięcej kłopotu? Na jakiego rodzaju problemy natrafiliście podczas budowy tak monumentalnych i szczegółowych budowli?

Grahnar: Trudno odpowiedzieć na to pytanie, bo większość lokacji jeszcze przed nami. Ale najwięcej problemów stwarza rozplanowanie ulic miast. To tylko pozornie wydaje się być łatwe!

4. Ile osób aktualnie pracuje przy budowie świata?

Grahnar: W porywach do 10 osób. Chociaż mamy wielu chętnych, którzy chcieliby do nas dołączyć. Liczba ta ciągle się zmienia, ale mamy swoich stałych budowniczych, programistów i grafików.

5. Jakie atrakcje czekają na graczy odwiedzających serwer? Możecie uchylić rąbka tajemnicy?

Grahnar: Będzie to serwer RPG z zadaniami, potworami, skarbami oraz ukrytymi lokacjami. Tworzymy własnych NPCów, własne potwory, oczywiście wzorowane na stworach występujących w cyklu książkowym. Chcemy też poprowadzić własną linię fabularną.

6. Macie jakąś wymarzoną wiedźmińską lokacje, którą chcielibyście stworzyć, ale aktualnie przekracza to wasze możliwości?

Grahnar: Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia! 🙂

7. Prowadzicie lub prowadziliście inne tego typu projekty związane z Minecraftem?

Grahnar: Nie, to pierwszy tak duży nasz projekt, chociaż razem z Cobrą zajmujemy się Minecraftem od 2011 roku.

8. Czy praca związana z Witchcraft Project jest waszą jedyną fanowską aktywnością? Udzielacie się w wiedźmińskim fandomie również w innych sferach?

Grahnar: Z całej ekipy chyba tylko ja mam coś więcej wspólnego z fandomem w pracy zawodowej. Zajmuję się tworzeniem zbroi wiedźmińskich na larpy oraz innych bibelotów: np. wykonuję pochwy na miecze.

9. Przyjmujecie jeszcze osoby chętne do współpracy i pragnące tworzyć ten serwer? W jaki sposób można się z wami skontaktować?

Grahnar: Przyjmować nowych graczy i budowniczych będziemy cały czas. Projekt przewidujemy na kilka ładnych lat, więc potrzeba nam wielu rąk do pracy. Można się z nami skontaktować przez nasz fanpage na facebooku ( https://www.facebook.com/TheWitchcraftProject/ ) oraz przez nasz oficjalny serwer discord ( https://discord.gg/d7TGb5T ).

Twierdza Hagge autorstwa członków projektu Witchcraft. Źródło: https://www.facebook.com/TheWitchcraftProject/

Osoby tworzące projekt:

Grahnar – 40 lat, fantastyką zajmuje sie od 1990 roku. Gry fabularne prowadzi od prawie 25 lat, regularnie uczęszcza na konwenty fantastyki, zawodowo jak i prywatnie zajmuje się LARP-ami, aktualnie skupia się bardziej na wyposażaniu uczestników w zbroje i inne przedmioty. Stworzył całą mapę serwera. Zajmuje się organizacją całego projektu i planistyką.

Cobra – 36 lat, związany z branżą informatyczną od kilkunastu lat. Moja Pasja: grafika komputerowa i programowanie. Tworzy strony internetowe, a jego marzeniem jest napisać własną grę. Jest również fanem twórczości A. Sapkowskiego, a także dzieła stajni REDów, którzy w niesamowity sposób odtworzyli świat Wiedzmina w wersji komputerowej. Zajmuje się przygotowywaniem serwera, niezbędnych pluginów, grupą serwera na Facebook, oficjalnym fanpage projektu The Witchcraft, jak również reklamą projektu oraz grafikami, a aktualnie pracuje nad nowymi, autorskimi modelami obiektów i autorskimi teksturami, które za jakiś czas będziemy używać w projekcie.

NormaN – Na co dzień uczy się na kierunku Technik Informatyk. Od dziecka interesuje sie grami, a w Minecrafta gra od 4 lat. Jego rolą w projekcie jest zarządzanie lokacjami i w miarę przemyślane, ale improwizowane budowanie.

Reszta ekipy projektowej: MrFish (architekt), StazeK (pluginy, informatyk), Ppitu (architekt), Demax (architekt), 21sheep (budowniczy, dekorator), batman20213 (budowniczy).

Redakcja Wiedźmin Online serdecznie dziękuje członkom Projektu Witchcraft za udzielenie wywiadu i poświęcony czas, a także życzy sukcesów w dalszej pracy nad serwerem!


Podziel się

Dodaj komentarz